diy.lv - praktiski padomi - uztaisi pats !

Rakstos

Auto sagatavošana drošai braukšanai ziemas apstākļos

Lietotāju novērtējums:  / 0
SliktākaisLabākais 

Auto sagatavošana drošai braukšanai ziemas apstākļos

Nepieciešamību nomainīt automašīnas riepas atbilstoši vasaras un ziemas sezonai nosaka ceļu satiksmes noteikumi, tādēļ lielākā daļa autobraucēju, kas nav auto speciālisti, ar to arī saprot – auto sagatavošanu ziemai. Tik pat labi, lai auto sagatavotu ziemai – to iespējams apsegt ar segu un novietot garāžā, lai gaida pavasari.

 
 
   


Vēlamies atgādināt – svarīgākais ir sagatavot savu automašīnu DROŠAI BRAUKŠANAI ZIEMAS APSTĀKĻOS, lai rūpētos par savu, savu līdzbraucēju un citu satiksmes dalībnieku drošību uz ceļiem. Un tas nenozīmē tikai ziemas riepas un ziemas logu šķidrumu!

Drošību uz ceļa jebkurā situācijā un gadalaikā nosaka trīs galvenie rādītāji:
- automašīnas kopējais tehniskais stāvoklis un aprīkojums un tā atbilstība klimatiskajiem laika apstākļiem un ceļa seguma īpašībām
- vadītāja braukšanas prasme un intelekts
- veiksme

Ziemā braukšanas apstākļi pasliktinās. To nosaka zemo gaisa temperatūru un to svārstību ietekme uz automašīnas detaļu materiāliem (riepu gumijas sastāva īpašības), kā arī ceļu seguma īpašībām – apsniguši, apledojuši un slapji ceļi. Tādēļ var apgalvot, ka sagatavošanās drošai braukšanai ziemas apstākļos ircīņa ar ūdeni!

1. ZIEMAS RIEPAS
Ziemas riepas ir dažādas. Vai tās būs piemērotas drošai braukšanai, ir atkarīgs no to atbilstības tieši Jūsu individuālajiem braukšanas paradumiem un niansēm.
Riepas, kas ir atbilstošas braukšanai ziemas apstākļos, atkarībā no protektora un radžojuma var iedalīt 5 grupās. Dažādu tipu ziemas riepas ir paredzētas dažādiem ziemas apstākļiem un braukšanas veidiem:

1)RADŽOTAS RIEPAS Auto sagatavošana drošai braukšanai ziemas apstākļos
2)RADŽOJAMAS RIEPAS - tādas pašas kā radžotās riepas, bet šīs riepas pieejamas arī bez radzēm. Auto sagatavošana drošai braukšanai ziemas apstākļos
plusi:
- labāka saķere uz ledus un noblietēta sniega
- labāka vilce, īsāks bremzēšanas ceļš uz apledojušiem ceļiem
mīnusi:
- vairāk ceļu bojājumu
- augstāks trokšņu līmenis
- ierobežota darbības teritorija - dažādu valstu ierobežojumi (aizliegtas Polijā, Vācijā, ...)
- Ierobežots lietošanai atļautais laiks (no maija līdz oktobrim aizliegts Latvijā lietot riepas ar radzēm)
- zemāki ātruma indeksi
- slikta saķere uz bruģētiem ceļiem

3)NERADŽOTAS EIROPAS TIPA RIEPAS Auto sagatavošana drošai braukšanai ziemas apstākļos
plusi:
- nebojā ceļa segumu
- droša, precīza un ātra reakcija uz auto trajektorijas straujām
izmaiņām sausā un slapjā laikā
- labas īpašības uz asfalta pie zemām gaisa t (0C)
- zemāks trokšņu līmenis
- lielāki ātruma indeksi (īpaši aktuāli tiem, kuri regulāri brauc uz Eiropu)
- neierobežota izmantošanas teritorija un termiņš
mīnusi:
- sliktāka saķere uz ledus un noblietēta sniega
- sliktāka vilce un garāks bremzēšanas ceļš uz apledojušiem ceļiem

4) NERADŽOTAS SKANDINĀVU TIPA RIEPAS Auto sagatavošana drošai braukšanai ziemas apstākļos
- plusi:
- nebojā ceļa segumu
- labākas īpašības uz ledus un noblietēta sniega (salīdzinot ar Eiropas tipa ziemas riepām)
- zemāks trokšņu līmenis
- neierobežota izmantošanas teritorija un termiņš
- Ja gumijas sastāvā tiek izmantotas dažādas šķiedras, tad uzlabojas saķere uz ledus.
- Riepas sastāvs ir porains, tāpēc tā labi „piesūcas” pie ledus, bet tas tomēr nav salīdzināms ar radžu efektivitāti
mīnusi:
- kavēta reakcija uz auto trajektorijas straujām izmaiņām
- palielināts nodilums uz sausa asfalta
- sliktāka saķere uz mitra asfalta
- sliktāka vilce un garāks bremzēšanas ceļš uz apledojušiem
ceļiem (salīdzinot ar radžu riepām)
- riepas nav paredzētas tiem, kuri daudz kilometrus nobrauc
pa Eiropas ātrgaitas šosejām (nav paredzētas ilglaicīgi ekspluatēt pie liela ātruma)
- Parasti vājāks sniegums uz sniega „putras”, jo šis riepas stihija ir zemas t (0C), kurās sniegs ir sauss vai
ir ledus.

5)VISSEZONAS RIEPAS: M+S Auto sagatavošana drošai braukšanai ziemas apstākļos

Pats M+S apzīmējums vēl nenozīmē, ka riepa ir piemērota ziemas apstākļiem. Riepu ražotāji šo marķējumu nereti piešķir riepām, kuras ir ar vasaras protektoru un tām ir labas īpašības uz slapjiem ceļa segumiem. Ar to vien ziemā nepietiek, jo vasaras riepas uz sniega vai ledus noteikti nebūs drošas. Kā piemēru var minēt SUV jeb tā sauktās džipu riepas, kurām praktiski visām, gan ziemas, gan vasaras riepām ir M+S marķējums, bet liela daļa no šiem protektoriem ir piemēroti tikai vasarai. Šādas riepas bieži ir izmantotas kā oriģinālaprīkojuma riepas uz jauniem automobiļiem. Izmantojot šādas riepas ziemā, ir liels risks saskarties ar kādu nepatīkamu pārsteigumu uz apledojuša vai sniegota ceļa.
Lai vieglāk atšķirtu vasaras riepu ar M+S no ziemai paredzētām riepām, ziemas riepas marķē ar papildus apzīmējumu – kalnu ar sniegpārslas simbolu:

Tātad to, kādas riepas būs atbilstošas drošai braukšanai ziemas apstākļos tieši Jums un Jūsu automašīnai nosaka vairāki individuāli kritēriji:
- ziemas klimatiskie laika apstākļi reģionā, kurā pārvietojaties ar automašīnu un ceļu seguma stāvoklis (piemēram, Rīga, Liepāja vai Madona / pilsēta, starppilsētu pārbraucieni, reģionālie ceļi, utt)
- automašīnas īpašības
- individuāli svarīgi priekšnoteikumi (mēdz būt dažādas vēlmes, par trokšņa līmeni, vadāmību, nodilumizturību, u.t.t)
Drošu riepu atlikušajam protektora dziļumam ziemā ir jābūt minimums 4 mm, vasarā 1,6 mm (visiem auto, kuru masa nepārsniedz 3.5t).


Pievienot komentāru


Aizsardzības kods
Atjaunināt

Joomla25 Appliance - Powered by TurnKey Linux